Στο συμπέρασμα αυτό καταλήγει η ανάλυση πρόσφατων στοιχείων του Ευρωβαρομέτρου από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας, βάσει της οποίας καταδεικνύεται ότι μόνο:
Ενας στους δέκα Ελληνες έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για να ...
παραγγείλει ή να αγοράσει αγαθά ή υπηρεσίες, ενώ ένα ελαφρώς μικρότερο ποσοστό (8%) προχώρησε σε ανάλογη ενέργεια κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2009. Τα αντίστοιχα ποσοστά για τον μέσο Ευρωπαίο πολίτη κινούνται σε επίπεδα 3,5 φορές υψηλότερα.
- Ενας στους είκοσι Ελληνες χρησιμοποιεί συστήματα ηλεκτρονικής τραπεζικής, με το αντίστοιχο χάσμα έναντι της Ευρωπαϊκής Ενωσης να εκτοξεύεται στις 27 ποσοστιαίες μονάδες το 2009 (5% έναντι 32%).
- Ενας στους εκατό Ελληνες έχει χρησιμοποιήσει το Διαδίκτυο για πώληση αγαθών ή υπηρεσιών, π.χ. μέσω ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Το αντίστοιχο ευρωπαϊκό ποσοστό αγγίζει το 10%.
- Οσοι, πάντως, «τολμούν» να προβούν σε αγορές αγαθών ή υπηρεσιών με το... ποντίκι τους δείχνουν σαφή προτίμηση στις εγχώριες επιχειρήσεις. Ετσι, μόνο το 10% των Ελλήνων αγόρασαν την περασμένη χρονιά προϊόντα από άλλη ευρωπαϊκή χώρα.
Αντίστοιχη τάση επικρατεί και στους καταναλωτές από άλλες χώρες της Ευρώπης, γεγονός το οποίο αποδίδεται στην εμπιστοσύνη στις εγχώριες εταιρείες, αν και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναζητεί τρόπους για να τονώσει το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο.
Οσο για το ύψος της δαπάνης των αγορών από απόσταση, πέρυσι οι περισσότεροι Ελληνες (40%) κατέβαλαν ποσά από 100 ως 500 ευρώ, το 30% ποσά ως 100 ευρώ και το υπόλοιπο 30% ποσά άνω των 500 ευρώ. Έθνος

0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου