24/3/11

Τα e-γγόνια του Σκρουτζ

ΚΕΙΜΕΝΟ - ΦΩTOΓΡAΦIEΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΥΚΟΠΟΥΛΟΣ-Έθνος

Πρωτοεμφανίστηκε το 1947, από τα χέρια του χαρισματικού σχεδιαστή Καρλ Μπαρκς. Σε αντίθεση με τα περισσότερα παπιά της Ντίσνεϊ, δεν προέκυψε από τον χώρο των κινουμένων σχεδίων, αλλά στο πεδίο της Ενατης Τέχνης, στα περιοδικά κόμικς. Κατάφερε να αποκτήσει αμύθητα πλούτη, αλλά...
 παρέμενε εμμονικά, προληπτικά δεμένος με την πρώτη του δεκάρα, στην οποία απέδιδε υπερφυσικές δυνάμεις. Παθολογικά φιλάργυρος, ευλαβικά τσιγκούνης, ο θείος Σκρουτζ άφησε ισχυρό αποτύπωμα στο υποσυνείδητο παιδιών και ενηλίκων.


Κυνηγάει τιμές», ανακοινώνουν με περιπαικτικό ύφος για τον κ. Βασίλη Δήμο οι φίλοι και συνιδρυτές του δημοφιλούς ιστότοπου skroutz.gr, Γιώργος Χατζηγεωργίου και Γιώργος Αυγουστίδης. Πρωτοβουλία των τριών ηλεκτρολόγων μηχανικών, η γνωστή μηχανή σύγκρισης τιμών ξεκίνησε τη διαδικτυακή της καριέρα το 2004. «Τα δύο πρώτα χρόνια λειτουργίας, δεχόμασταν περισσότερους από τριάντα χιλιάδες διαφορετικούς επισκέπτες την ημέρα, που πραγματοποιούσαν περί τις 50.000 αναζητήσεις. Σήμερα, οι επισκέπτες φθάνουν καθημερινά τους 110.000».


«Χρειάστηκε να πείσουμε τα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματα ότι άξιζε τον κόπο να αφήσουν τις επιφυλάξεις τους και να αγκαλιάσουν την ιδέα μας. Σήμερα, όλοι θέλουν να μπουν στο skroutz. Τα πρώτα χρόνια, η συμμετοχή ήταν δωρεάν ενώ αργότερα βάλαμε μια συμβολική συνδρομή. Τα καταστήματα πληρώνουν τώρα ανάλογα με τον αριθμό των επισκέψεων που δέχονται μέσα από το skroutz. Πρόκειται για την εφαρμογή των εννοιών "κόστος ανά κλικ" και του μάρκετινγκ που βασίζεται στην "επίδοση". Το καλό με το internet είναι το γεγονός ότι η απόδοση της διαφήμισης είναι ένα εξαιρετικά μετρήσιμο μέγεθος», τονίζει ο εμπορικός διευθυντής κ. Αυγουστίδης.

Τα πράγματα πήραν τη σημερινή τους μορφή το 2006, όταν το skroutz έγινε Α.Ε., πραγματοποιώντας παράλληλα τις πρώτες προσλήψεις. «Ως μηχανικοί, το δάνειο της εταιρείας μας ήμασταν εμείς οι ίδιοι, με την έννοια ότι το κεφάλαιο ήταν ο χρόνος που διαθέταμε στην προσπάθεια. Το μεγαλύτερο επίτευγμά μας είναι η ομάδα που έχουμε δημιουργήσει. Αποφύγαμε τη μάστιγα των μεγάλων εταιρειών με την προβληματική συνεργασία των στελεχών. Στο skroutz, μοιραζόμαστε ελεύθερα την τεχνογνωσία. Καταλαβαίνουμε ότι μόνον έτσι μπορεί να υπάρξει αληθινή ανάπτυξη του υπάρχοντος δυναμικού», λέει ο κ. Χατζηγεωργίου, που, σε ηλικία 35 ετών, είναι ο «παππούς» των ανθρώπινων πόρων της εταιρείας. Ο μικρότερος σε ηλικία εργαζόμενος είναι μόλις 23 ετών.

Η επιλογή του ονόματος

Την ιδέα για το όνομα skroutz έδωσε ο κ. Μπάμπης Θεοχάρης, συνάδελφος των τριών ιδρυτών και «μανιακός», όπως λένε, της έρευνας αγοράς και της σύγκρισης τιμών. «Μάζευε ηλεκτρονικές διευθύνσεις μαγαζιών ηλεκτρονικών ειδών από Ελλάδα και εξωτερικό. Χρησιμοποιήσαμε ένα πρόγραμμα που σκανάριζε αυτούς τους ιστότοπους, συγκρίνοντας τις τιμές. Στη συνέχεια φτιάξαμε μια απλή σελίδα, όπου ο χρήστης έβαζε έναν όρο αναζήτησης με το προϊόν που τον ενδιέφερε και έπαιρνε κάποια αποτελέσματα. Εκανα και ένα post στο τεχνολογικό portal Insomnia για να αναγγείλω τη σελίδα. Είδα, σχεδόν αμέσως, την αυξανόμενη ανταπόκριση, αρχικά από τους φανατικούς των νέων τεχνολογιών και αργότερα από το ευρύ κοινό», σχολιάζει ο κ. Χατζηγεωργίου στα γραφεία της εταιρείας στο Μενίδι.

Και συνεχίζει: «Δουλεύαμε με τον Βασίλη στην ίδια εταιρεία. Μου πήρε περίπου ένα εξάμηνο να τον πείσω να ασχοληθεί με τη σελίδα. Σταδιακά ξεπεράσαμε τα αναμενόμενα προβλήματα με τη διαρκή αναβάθμιση που χρειαζόταν σε τεχνικό και τεχνολογικό επίπεδο. Οταν αποφασίσαμε να αφήσουμε τις δουλειές μας για να ασχοληθούμε αποκλειστικά με το skroutz, είχαμε την εντύπωση ότι προχωρούσαμε σε μια θαρραλέα κίνηση. Σύντομα αποδείχτηκε ότι απλώς είχαμε χάσει χρόνο, ότι έπρεπε να αφοσιωθούμε νωρίτερα στο νέο εγχείρημα».

Ο κώδικας του συστήματος είναι η γνωστή στους ειδήμονες Ruby, μια ιαπωνική γλώσσα προγραμματισμού που είναι πολύ δημοφιλής για τις εφαρμογές του παγκόσμιου ιστού. «Πρέπει να ήμασταν από τους πρώτους που τη χρησιμοποιήσαμε στην Ελλάδα. Θυμάμαι ότι δουλεύαμε με την πειραματική έκδοση beta, αφού δεν υπήρχε τότε ούτε καν η έκδοση 1.0. Ακόμα και τώρα, λιγότερα από είκοσι άτομα ασχολούνται με αυτό τον κώδικα στη χώρα μας», συμπληρώνει ο κ. Δήμος.

Εκτός από τα ελληνικά, το skroutz συγκρίνει τιμές ιταλικών, γερμανικών, γαλλικών και κυπριακών ηλεκτρονικών καταστημάτων που διαθέτουν ελληνικές σελίδες. Ο δυνητικός χρήστης έχει πρόσβαση σε περισσότερα από τρία εκατομμύρια προϊόντα που διατίθενται από περίπου πεντακόσια παραδοσιακά ή ηλεκτρονικά καταστήματα. Ερευνα του Oικονομικού Pανεπιστημίου Αθηνών προσδιορίζει σε τρία δισ. ευρώ τον συνολικό τζίρο των online αγορών για το τρέχον έτος. Γνωστή εισηγμένη εταιρεία εξαγόρασε πρόσφατα το 50% της εταιρείας των τριών νέων μηχανικών. Ο θείος Σκρουτζ θα ήταν υπερήφανος. Πιθανόν μάλιστα να επένδυε την εξοχότητά της, την περίφημη, γούρικη δεκάρα του.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου