24/12/10

Η αυγή της γιορτής θα τους βρει στα πόστα εργασίας τους

Κ. Oνισένκο-Καθημερινή

«Τα παιδιά θα στενοχωρηθούν και εγώ θα έχω ενοχές. Αλλά τι να κάνω; Ενώ παλιότερα λέγαμε ότι είναι κρίμα να δουλεύουμε τις γιορτές, φτάσαμε στο σημείο να λέμε πως ευτυχώς που έχουμε δουλειά». Η κ. Ξανθή Βαρβαρέζου, στην οποία ανήκει η δήλωση, θα εργαστεί κατά τη διάρκεια των εορτών για να εξυπηρετήσει τους πελάτες του κυλικείου στον Λυκαβηττό και...
 για να ενισχύσει το οικογενειακό εισόδημα. Μαζί της, χιλιάδες εργαζόμενοι και καταστηματάρχες που δεν πρόκειται να περάσουν το πρωινό των Χριστουγέννων και την αλλαγή του χρόνου με τις οικογένειές τους, αλλά στα πόστα εργασίας.
Ανάμεσά τους πολλοί οδηγοί ταξί, ιδιοκτήτες περιπτέρων και εστιατορίων. Οπως λένε όλοι τους, ο τζίρος έπεσε φέτος περισσότερο παρά ποτέ, οπότε οι όποιες αυξημένες εισπράξεις των εορτών είναι πλέον ζήτημα επιβίωσης και όχι κέρδους. «Βλέπω λίγο τα παιδιά μου. Αυτά γκρινιάζουν και στενοχωριούνται, εγώ νιώθω τύψεις, αλλά δεν μπορεί να γίνει αλλιώς. Από φίλους που έχω σε άλλα καταστήματα μαθαίνω ότι η κρίση έχει χτυπήσει κόκκινο, τα περισσότερα είναι στο όριο να κλείσουν και χάνονται συνεχώς θέσεις εργασίας» σχολιάζει η κ. Βαρβαρέζου.

Βενζινάδικα
Τα πρατήρια υγρών καυσίμων θα δουλέψουν με βάρδιες, κάποια τα Χριστούγεννα και κάποια άλλα την Πρωτοχρονιά. «Θα μπορούσα να βάλω τους υπαλλήλους να εργάζονται και εγώ να καθήσω στο σπίτι την Πρωτοχρονιά. Το πρόβλημα είναι ότι με την κρίση οι υπάλληλοι που μπόρεσα να κρατήσω είναι λίγοι και δεν φτάνουν για να βγει η δουλειά. Ετσι θα εργαστώ και εγώ μαζί τους τις γιορτές» αναφέρει ο Κώστας Δεληβασίλης που διατηρεί πρατήριο υγρών καυσίμων επί της Λ. Αλεξάνδρας.

Στον ίδιο δρόμο θα είναι ανοιχτά και πολλά περίπτερα. «Αυτές τις γιορτές θα δουλέψω. Οπως τις προηγούμενες, τις προπροηγούμενες και πάει λέγοντας. Δεν θυμάμαι πότε είχα πάει διακοπές τελευταία φορά» λέει με παράπονο η κ. Αθανασία Καλιακάτσου, εργαζόμενη σε περίπτερο, η οποία επίσης επισημαίνει ότι η κατάσταση είναι χειρότερη από ποτέ.

«Νομίζω ότι πάρα πολλά θα είναι φέτος τα ανοιχτά περίπτερα με την ελπίδα να βγάλουν μερικά χρήματα παραπάνω» συμπληρώνει.

Ταξί
Ο κλάδος που, όπως και κάθε χρόνο, θα χαρεί λιγότερο τις εορτές θα είναι τα ταξί. Οι περισσότεροι οδηγοί τους οποίους ρωτήσαμε δήλωσαν ότι θα κάνουν αλλαγή χρονιάς στο τιμόνι. «Δεν έχω παιδιά και δουλεύω τις γιορτές. Αν είχα, όπως πολλοί συνάδελφοι, θα δούλευα ακόμα περισσότερο για να τα βγάλω πέρα» σχολιάζει ο κ. Βασίλης Κουτσογιάννης. Θα είμαι στον δρόμο για να εξυπηρετήσω τον κόσμο» αναφέρει. Πάντως, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωματείου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής, κ. Θύμιο Λυμπερόπουλο, τα χρήματα που θα βγάλουν οι οδηγοί ταξί τις εορτές θα είναι πολύ λιγότερα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές. «Δεν νομίζω ότι ο κόσμος θα αποτολμήσει πολλές εξόδους σε κέντρα διασκέδασης τις γιορτές. Οχι φέτος τουλάχιστον», υποστήριξε ο κ. Λυμπερόπουλος. «Και να μη δουλέψω, δεν έχω τα χρήματα για να πάω κάπου, οπότε τελικά θα καταλήξω μπροστά στην τηλεόραση. Καλύτερα στον δρόμο, να δω και κόσμο» μας είπε ένας άλλος αυτοκινητιστής.

Ανθοπώλες, ζαχαροπλάστες
Συνηθισμένοι να δουλεύουν αυτές τις ημέρες είναι και οι ανθοπώλες, οι οποίοι μαζί με τους ζαχαροπλάστες βασίζονται κυρίως στις γιορτές για να διατηρήσουν το εισόδημά τους. «Εξ αρχής όταν διάλεξα αυτή τη δουλειά ήξερα ότι θα είμαι αναγκασμένος να εργάζομαι τις γιορτές, οπότε τώρα δεν παραπονιέμαι. Κρίμα μόνο που, όπως φαίνεται, όσο και να εργαστούμε φέτος η κατάσταση δεν σώζεται» συμπέρανε ο ανθοπώλης Ιωάννης Δάντος.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου